onsdag 31 oktober 2007

Utseendefixering!

Cheferna på mitt jobb ska anställa en person till. Alla vet att det första vi går på är utseendet. Likaså var det idag när det kom en kvinna på intervju till oss. Hon hade inte sitt yttre till sin fördel och hon verkade dessutom ha reumatism vilket gör gången och rörelser lite stela. På det stora hela så tror jag inte att hon får jobbet, tyvärr! Jag tror att en stor del av detta är hennes yttre. Dagens samhälle är extremt utseende fixerat, tyvärr! De flesta människor dömer efter någon annans utseende, om inte dömer ut så dömer vi iallafall en sekund eller två.

Detta får mig osökt att tänka på mig själv som har en extreme kroppsfixering, kanske även utseende fixering. Av mig själv men även av andra. Jag klankar ner på mig själv dagligen och klara knappt av att se mig själv i spegeln utan kläder. Jag äcklas av mig själv. Tycker att jag är för tjock helt enkelt. Jag mår psykiskt dåligt av att se mig i spegeln så krasst sagt borde jag helt enkelt ta bort alla kroppsspeglar.

Att visa sig i baddräkt är inget jag gärna gör. Denna envägs-diskussion leder fram till vår SPA-resa som vi ska göra med jobbet. Det är människor på mitt jobb som jag gillar och trivs att vara med. Men jag känner mig obekväm med att visa mig i baddräkt för dom. Jag vet inte varför! Om jag ska gissa beror det säkert på barndomen. Barndomen, barndomen, barndomen!!! Jag är så jävla trött på att allt som hände när man växte upp påverkar mitt nu levande liv. (För alla som inte vet blev jag mycket retad när jag var yngre för att jag var tjock) Kanske sitter ni där och säger "ta tag i ditt liv och skit i det som hänt"?? Jag har tagit tag i mitt liv det är därför som sånna här saker dyker upp hela tiden,annars hade jag inte kommit ihåg alla skit-saker som hänt i mitt liv. Och nej det går inte att utradera det förflutna så att jag kan springa runt i baddräkt bland folk utan att jag mår psykiskt dåligt av det!!!

Frågan är bara hur jag ska klara av att leva me detta! (Ett svar på en sånn djup fråga finns knappast på kort tid). Jag vill ju bara var glad, lycklig och nöjd med mig själv =/
När ska den tiden komma???

Ungefär så här är jag när jag ser mig i spegeln:

Inga kommentarer: