tisdag 30 oktober 2007

Helgen som passerat!

Kursen 25-26 oktober var bra. Föresläsarna var fantastiska och hotellet och maten bra.
Helgen var ok. Träffade "Tatueringsmannen på fredagen och fick följa med honom hem för att se på hans underbara lägenhet. Kanske hade jag väntat mig mer eftersom han var miljonär =)
JO det är sant, det var han faktiskt!!!
Annars lung helg utan shopping, för det var jag nog less på efter London-resan!

Tillbaka i stan igen möttes jag av regn(som vanligt i gamla goa Göteborg) men också av 2 kosingar som var glada att träffa mig efter 2 veckor hos min far och styv-mor.
Det känns skönt hemma efter 2 veckor på vift!
Lite ostädat, alltså dammigt, men skönt ändå.

Otur hade jag när jag fick ont i halsen, nacken och ryggen under gårdags natten. Därför det tunna bloggandet då jag inte känner mig frisk och hade feber i morse när jag vaknade. Fast man kan nog inte lita på muntermometern. Jag citerar Paula "den enda termometern som man kan lita på är röv-termometern. (natuligtvis använde hon inte röv som ord men jag tycker det låter bättre än rump-termometern. Fy!!!)
Ha!!!

Kvällen består av tvätt och dammsugning. Sen ett försök att bli frisk med tidig lägg-tid (var det ett skämt eller??? Alla vet att jag går och lägger mig vid halv nio varje vardagkväll).

Jag är ju bjuden på födelsedagsmiddag på fredag så man måste se till att bli frisk. Undrar om en blom-bukett ,en flaska rö-vin, lite lotter och lite choklad räcker???
Dum fråga. Pappa och hans fru brukar inte vilja ha presenter, då dom inte ens kommer ihåg när dom själva fyller år, men det får vara kompensation för att dom fått bråka runt med katterna i 2 veckor.

Tack och Hej, leverpastej!!!
(Berts Dagbok skall inte underskattas!!!)

Inga kommentarer: