måndag 22 oktober 2007

Tysk-pungen, en helt annan innebörd!

Nu har 4 dagar gått och vår London resa är slut. Snyft! Den började rätt dåligt med att tunnelbanan slutade gå (vilket gjorde att vi fick gå 20 minuter med våra resväskor), vi hade svårt att hitta till vårt Hostel och att vårt Hostel var det risigaste man kan tänka sig, sen lägger man på lite till av det dåliga och där var vi. Det luktade så mycket mögel så Paula höll på att spy flera gånger när vi kom dit. Alla snarkade och vissa låg och klämde och sket hela natten. Jag sov 2 timmar max!

Efter denna fruktansvärda start blev det mycket bättre. Vi shoppade hela dan och sedan slant vi in på "The hog in the Pound" (typiskt engelskt namn på en pub) där det blev fler öl än 5 (antalet näms inte här) och en massa karakoe. Naturligtvis var det kineser först på plats och sjöng.
Nu var det mycket lättare att sova då ölen talade när vi kom till vårt Hostel och levde rövare så alla hatade oss =) och önskade att vi bodde i rummet bredvid!

Mer shopping, mer shopping, Waterloo, London Eye, Tube (mestadels circel-line då den var den bästa), Big Ben (2 cm från näsan då den var så stor så vi nästan missa hela klocken om inte Paula kollat upp i skyn och sett den), Notting Hill-marknad, Starbucks (världens bästa coffe-shop), mat, mycket glass, mer glass (endast 55 SEK för 2-kulor, icke att förglömma), ciggaretter (82 SEK / paket=bellit) och sist men inte minst öl. Det var vad som skedde de närmsta 2 dagarna. Det var underbart och skönt och fantastistk!

Sista dagen var mindre trevlig. Den 55-åriga tysken som sov under mig spatserade runt naken i vårt rum och frågade dessutom om jag vill knäppa ett naken kort på honom. Jag svarade aldrig i livet! Detta gjorde att Tysk-Pungen som jag nämde förra veckan fick en helt ny innebörd i och med denna resa. Sen blev det blev sömn mellan 23-01 mellan 01-02.30 halvsömn och 02.30-03.00 vaket tillstånd. För klockan 03.10 skulle vi stiga opp för att åka med bussen och sen med tåget till Stanstead. Väckarklockan (min mobil, som för övrigt är lite utvecklings) var ställd men den ringde aldrig så det är bara tur att jag nu kan sitta här och skriva detta!
Nu klockan 17.54 somnar jag snart.

Lägenheten blev inte min så det ämnet släpper vi.
Sov-dags gott folk, imorron ska vi slava igen för brödfödan!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahha visst var de helt fantastiskt